Poslanci raziskujejo, če so izvajalci za streaming pošteno plačani

Foto: Getty Images

Poslanci v Angliji začenjajo preiskavo na trgu pretočne glasbe in ugotavljajo, ali so glasbeniki pošteno plačani s storitvami, kot sta Spotify in Apple Music.

Pretakanje je zdaj glavni vir dohodka za glasbeno industrijo, saj je lani ustvarilo nekaj več kot 1 milijardo funtov. Toda mnogi izvajalci menijo, da so prejeta plačila zanemarljiva.

Predsednik odbora DCMS, poslanec Julian Knight, je dejal, da rast trga pretakanja "ne more biti na račun nadarjenih in manj znanih umetnikov".

Preiskava se je začela in dokaze išče pri strokovnjakih iz glasbene industrije, izvajalcih, založbah ter samih pretočnih platformah.

Trenutno naj bi Spotify plačeval med 0,002 in 0,0038 funtov za stream, Apple Music pa približno 0,0059 funtov. YouTube plača najmanj - približno 0,00052 GBP za stream.

Ves ta denar gre imetnikom pravic, splošen izraz, ki zajema vse, od velikih založb do izvajalcev, ki naložijo svojo glasbo.

Izvajalec pogosto prejme le približno 13% prihodka, ostalo pa založnik in publisher.

Maja letos je violinistka Tamsin Little dejala, da je v šestih mesecih za milijone streamov prejela le 12,34 GBP; medtem ko je glasbenik in producent Jon Hopkins nekoč trdil, da je na Spotifyju zaslužil 8 funtov za 90.000 predvajanj.

Takšne zgodbe so bile vzpodbuda za kampanjo z imenom #BrokenRecord v začetku tega leta.

Ustanovil jo je glasbenik Tom Gray, podprli pa so ga Musicians' Union in The Ivors Academy (ki predstavlja skladatelje v Veliki Britaniji), že prej pa je pozval k vladni preiskavi streaminga.

 

Raziskava YouGov, ki jo je ta teden naročila kampanja, je pokazala, da 77% potrošnikov meni, da so izvajalci in tekstopisci premalo plačani s storitvami pretakanja.

Medtem, ko je večina ljudi (69%) dejala, da ne bi podprla dviga mesečnih naročnin, si je polovica premislila in rekla, da bi bila pripravljena plačati več, če bi šla naročnina neposredno glasbenikom, ki jih poslušajo.

Sindikat glasbenikov je tudi zagovarjal stališče, da bi morali nekatere prihodke od pretakanja nameniti podpori glasbenikom, ki po sedanjem sistemu ne prejemajo avtorskih honorarjev.

"Spremljevalnim glasbenikom običajno plačajo majhno vnaprejšnjo plačilo za igranje na skladbi, pogosto pa so plačani iz licenčnin," je dejala namestnica generalnega sekretarja sindikata Naomi Pohl.
"Streaming tem glasbenikom ne izplačuje avtorskih honorarjev, vendar trdimo, da bi to moralo; če želijo kanibalizirati druge medije, kot recimo radio, bi morali plačati enakovredno licenčnino."

Poleg vprašanja plačil bodo poslanci raziskali, kako seznami predvajanja in algoritmi izkrivljajo glasbeni trg in ali novo glasbo duši prevlada velikih imen, kot so Ed Sheeran, Ariana Grande in Drake.

 

Odbor bo preučil tudi, ali Združeno kraljestvo potrebuje enakovredno direktivo EU o avtorskih pravicah, ki navaja, da so lahko servisi, kot je YouTube, odgovorni, če njihovi uporabniki naložijo avtorsko zaščitene filme in glasbo.

"Sprašujemo, ali so poslovni modeli, ki jih uporabljajo glavne platforme za pretakanje, pošteni do avtorjev in izvajalcev, ki jim zagotavljajo material. Dolgoročno preučujemo, ali bi lahko ekonomija pretakanja v prihodnosti omejila obseg izvajalcev in glasbe, v kateri danes lahko vsi uživamo. " je dejal Knight.

Na čas preiskave je opozoril Sindikat glasbenikov, ki je dejal, da je pandemija Covid-19 "izpostavila da so avtorski honorarji, ustvarjeni s pretakanjem, prenizki in trg odpoveduje za večino naših članov".

"Večina ustvarjalcev se ne more preživljati s pretakanjem, preprosto niso plačani dovolj," je dodal Graham Davies, izvršni direktor The Ivors Academy.