Iz letnega poročila IFPI 2023: dvig globalnega fonogramskega trga je 9 %

Svetovni trg fonogramske industrije se je v letu 2022 povečal za 9,0 %, zahvaljujoč rasti števila naročnikov na storitve pretakanja, so podatki Mednarodne organizacije proizvajalcev fonogramov (IFPI). Številke so bile objavljene v Letnem poročilu IFPI, ki je pokazalo, da so skupni prihodki leta 2022 znašali 26,2 milijarde dolarjev.

Prihodki od naročnin na storitve pretakanja so se dvignili za 10,3 % in so znašali 12,7 milijarde ameriških dolarjev, do konca leta 2022 pa je bilo 589 milijonov uporabnikov plačljivih naročnin na storitve digitalnega pretakanja. Skupni prihodek od pretakanja (vključno s plačljivimi naročninami in naročninami, podprtimi z oglasi) se je povečal za 11,5 % na 17,5 milijarde USD ali 67 % skupnega prihodka od glasbe. Povečanje beležimo tudi na drugih področjih: fizična prodaja je še vedno prisotna (+4 %); prihodki od kolektivnih pravic so se povečali za 8,6 % in se vračajo na raven pred globalno zdravstveno krizo.

Letno poročilo je komentirala tudi izvršna direktorica IFPI Frances Moore:

»Letošnje poročilo nadaljuje zgodbo o predanosti založb njihovemu glavnemu poslanstvu – delu z izvajalci, da bi jim pomagali uresničiti največji ustvarjalni in komercialni potencial njihove kariere. To zahteva partnerstvo med izvajalcem in založbo, ki se nenehno razvija in uvaja inovacije, da bi izkoristili priložnosti na več poslovnih področjih in v različnih delih sveta.

Naložbe založb in inovacije so pripomogle k temu, da je glasba bolj globalno povezana kot kdaj koli prej, z ustvarjanjem lokalnih ekip po vsem svetu in sodelovanjem z izvajalci. To spodbuja glasbeni razvoj, hkrati pa oboževalcem omogoča, da izkoristijo vse večje priložnosti, da sprejmejo in proslavijo svoje lokalne glasbenike in kulturo.

Ker pa se priložnosti za glasbo še naprej širijo, se povečujejo tudi področja, na katerih morajo založbe delovati, da bi zagotovile povračilo vrednosti glasbenikov in vsebin, ki jih ustvarjajo. Ta izziv postaja vse bolj zapleten, saj vse več udeležencev želi imeti koristi od glasbe, čeprav niso imeli nobene vloge pri vlaganju in razvoju le-te."

Prihodki v Evropi, drugi največji glasbeni regiji na svetu, so narasli za 7,5 %, medtem ko so se vsi trije največji trgi povečali – Združeno kraljestvo (+5,4 %), Nemčija (+2,2 %) in Francija (+7,7 % ).