Kako spremenijo trg brezplačne pretočne vsebine?
Prihodki glasbene industrije v Franciji so se v v primerjavi z istim obdobjem lani v prvi polovici tega leta zmanjšali za 2,3 %. Na padec je vplivala večja priljubljenost platform s pretočnimi vsebinami, ki se financirajo iz oglasov, kot sta YouTube in Vevo ter brezplačnih naročnin na Spotify in Deezer.
Kaj se zgodi na trgu fizičnih nosilcev glasbe (plošče, zgoščenke in prenosi – downloadi), ko se poveča priljubljenost pretočnih platform? V Franciji so, glede na prvo polovico leta 2016, letos zabeležili 18,5-% padec prihodkov od prodaje plošč in 20,5-% padec prodaje glasbenih prenosov (download). Prihodki od prodaje plošč so tako padli s 104 milijona evrov na 89,9 milijona. Prenosi skladb in albumov na naprave so v blagajno založb prispevali 16,8 milijona evrov, v prvi polovici lanskega leta pa 21,2 milijona. Glasbena industrija je tako letos izgubila že 18,4 milijona evrov.
Več pretočnih vsebin
Po drugi strani se povečujejo prihodki od pretočnih glasbenih vsebin, ki so v prvi polovici leta zrasle za 26,7 %. Tako so ustvarile 71,2 milijona evrov prihodka. YouTube, Vevo in podobne platforme, ki ustvarjajo prihodke z oglasi, pa so v glasbeno industrijo navrgle 16,3 milijona evrov, kar je 30 % več kot lani tak čas. Tako so te storitve skorajda prehitele prenose glasbe.
Različni žanri na različnih platformah
Poslušanost glasbenih žanrov se razlikuje od platforme do platforme. Pretočne storitve prednjačijo v hip hopu, urbani glasbi in elektroniki, fizični nosilci zvoka pa v fizični prodaji.
Nova prelomnica
Skupaj s prenosi (downloadi) so digitalne glasbene platforme v prvi polovici leta 2017 predstavljale že več kot polovico francoskega glasbenega trga.
Vir: Music Business Worldwide