Največje glasbene založbe in njihovi rezultati
Največje glasbene založbe so v letu 2017 ustvarila za milijardo dolarjev več prihodkov kot leto prej. Zasluga za skok gre izjemnemu vzponu priljubljenosti streaminga, ki je postal prva točka stika trga z glasbo, a tudi zgoščenke in vinilke še vedno prispevajo kar nekaj dolarjev. Skupaj so največje založbe sicer s streamingom lani zaslužile 1,4 milijarde dolarjev več kot v letu 2016.
Zdi se, da bitka za trg med založbami Sony, Universal in Warner ni več podrejena vprašanju »Kdo zmaguje?«, ampak je pravo vprašanje »Kdo bolj zmaguje?«. Zagotovo je zmagovalec leta Universal, ki je svoje prihodke v glasbi povečal za 503 milijone dolarjev. Sledi mu Warner Music, ki je zrasel za 331 milijonov, zadnji je Sony s »skromnimi« 206 milijoni. Deleži med njimi na glasbenem trgu so ostali za Universal in Warner bolj ali manj nespremenjeni, le Sony je malenkost padel.
Hvala streamingu
Večanje prihodkov založb je zasluga rastoče priljubljenosti streaminga, ki ga poslušalci najraje izbirajo za dostop do glasbenih vsebin. Samo v letu 2017 so prve tri založbe s to storitvijo zaslužile 5 milijard dolarjev, v letu 2016 je bila ta številka 3,6 milijarde. Spet je bil po rasti prvi Universal, ki je zaslužil 581 milijonov dolarjev več kot leto prej, sledi Warner s skokom 428 milijonov in Sony Music s 405 milijoni. Po deležih na trgu streaminga je v 2017 najbolj zrasel Warner, in sicer za 1,2 %, za kar je zaslužen tudi njihov varovanec Ed Sheeran. Sony in Universal sta bila v tržnem deležu streaminga malenkost manj uspešna kot v letu 2016.
Pa fizični nosilci?
Zgoščenke in vinilke še vedno nosijo pomemben delež v strukturi prihodkov založb. V letu 2017 so v skupno malho prispevale 3 milijarde dolarjev, kljub temu pa je njihov delež s skupni strukturi prodaje padel. Universal je prodal za 54 milijonov manj nosilcev zvoka, Warner za 42 in Sony za 94 milijonov.
Vir: Music Business Worldwide