Nemški glasbeni založniki za pravično digitalno prihodnost vseh
Trn v peti evropske glasbene industrije je že nekaj časa globalni velikan YouTube, ki glasbenikom in drugim ustvarjalcem poplača le malo za prisotnost njihovih del na svoji platformi. Predsednik nemške zveze glasbenih založnikov DMV (Deutscher Musikverleger-Verban) prof. Dr. Rolf Budde je v intervjuju za Billboard dejal, da je prišel čas, ko mora Evropska komisija narediti spremembe in avtorjem in založnikom zagotoviti pravična nadomestila.
Evropska unija se pripravlja na spremembe zakonodaje o intelektualni lastnini, zato prof. Dr. Rolf Budde, predsednik nemške zveze glasbenih založnikov DMV, meni, da je prišel čas za večjo transparentnost delovanja operaterjev največjih glasbenih platform. Poudaril je, da se je treba zavedati, da avtorji in založniki ustvarijo toliko materije, od katere morajo imeti vsi pravičen delež. Danes na ta račun nesorazmerno služijo predvsem ponudniki vsebin. Prav tako je pozval vse avtorje in založnike, da se povežejo v mednarodno solidarnostno gibanje, ki naj Evropsko komisijo opozori, da glasbene platforme služijo milijone, glasbena industrija pa dobiva le drobtinice.
Evropa naj ščiti
Jedro problema so platforme, kamor uporabniki sami nalagajo vsebine (User Uploaded Content – UUC). Takšen je YouTube, ki trdi, da le omogoča tehnologijo in zato ne more odgovarjati za vsebin. Nahaja se v t. i. varnem pristanu (safe harbour), zaradi katerega glasbeni industriji plačuje le malo nadomestil. To bi, po besedah Budde, Evropska komisija morala urediti in tudi takšne platforme prenesti v okvir zaščite intelektualne lastnine.
Velike razlike v plačilu
Predlani so UUC platforme za uporabe glasbe globalno upravičencem plačale le 571 milijonov dolarjev. Digitalne platforme, ki delujejo po principu naročnine za “streamanje” glasbe (npr. Spotify, Deezer), pa so pri približno 68 milijonov uporabnikih plačale 1,8 milijarde dolarjev nadomestil upravičencem. Zanimivo je, da vodilna spletna storitev za poslušanje glasbe v Evropi Spotify ustvari 16 evrov prihodka na uporabnika, YouTube pa uradno le en evro.
Povzeto po: musicbusinessworldwide