Največkrat zavrtena slovenska skladba v 2021 je Medena in Miran Rudan, najbolj predvajana domača izvajalka pa Nina Pušlar

V Kranju so prejšnji teden podelili glasbene nagrade Zlata piščal. Vse skupaj se je odvijalo v Stolpu Škrlovec, na prijetni lokaciji, ki zdaj kar kliče po tovrstnih večerih.

Dogajanje se je začelo z okroglo mizo IPF, k.o. z naslovom “Epidemija in volitve so končane. Kaj pa slovenska glasba?”, sledila pa je še podelitev nagrad za največkrat predvajano slovensko skladbo in izvajalca na radijskih programih ter predstavitev dogajanja in trendov na radijih v Sloveniji.

 

 

Gostje okrogle mize, ki jo je vodil Izak Košir, urednik spletne Mladine, ki je glasbeno industrijo izkusil z obeh strani, kot glasbenik in kot novinar, so tokrat bili: Nina Maurovič, nekdanja poslanka, pomočnica evropske poslanke ter glasbenica in podjetnica, pa Lenart Merlin, član skupine MRFY, ki je pred kratkim dvakrat razprodala Kino Šiška, kar se tiče lokalne glasbene scene Boštjan Tušek, dolgoletni glasbeni novinar Pop TV in 24ur.com, zbiratelj vinilnih plošč, ki ne šteje, koliko koncertov je obiskal, naredil intervjujev, recenzij, reportaž, ter Nikola Sekulović, glasbenik že skoraj 40 let, vodja kolektivne organizacije, poznavalec glasbene industrije znotraj ven in obratno.

 

 

Teme, ki so se jih lotili, občasno tudi s precej burno reakcijo občinstva, so bile  seveda težave med pandemijo, zaprtje celotnega sektorja in brez konkretne pomoči države, kljub velikemu doprinosu v davčno blagajno. Poudarili so, da ne gre zgolj za glasbenike, temveč tudi za ostale, ki delujejo znotraj glasbene industrije, od tonskih tehnikov do postavljavcev odrov in drugih. Kljub vzoru iz tujine pri nas država oz. vlada za to po mnenju razpravljavcev ni imela posluha. Navkljub številnim sestankom, iniciativam, protestom, dialogom … Pa kvote slovenske glasbe na radijskih programih, predlogi in želje glede novega medijskega zakona, kakšna so pričakovanja od institucij in prihajajoče oblasti, da se izboljša položaj glasbenikov znotraj kulturnega sektorja in drugo.

Direktor IPF, Viljem Marjan Hribar, je po okrogli mizi podrobneje predstavil, kaj se je v preteklem letu dogajalo na radijskih in televizijskih postajah v Sloveniji, s katerih kolektivna organizacija prejema podatke predvajanj fonogramov.

 

 

Največkrat zavrtena nasploh v 2021 je bila Cover Me In Sunshine v izvedbi Pink with Willow Sage Hart, na drugem mestu ji je sledila Head Shoulders Knees & Toes z Ofenbach & Quarterhead feat. Norma Jean Martine, tretje pa je pripadlo The Weeknd in Save Your Tears.

Kaj se je dogajalo na področju domače glasbe? Med 100 največkrat predvajanimi skladbami je bilo spet le sedem slovenskih izvajalcev.

Prva domača uvrstitev, torej najbolj predvajana slovenska skladba, je v letu 2021 pripadla Miranu Rudanu in skladbi Medena, v založbi Menart Records.

 

 

Ostali domači izvajalci med prvih 100 so še Nina Pušlar, še zmeraj Nejc Lombardo, pa Klara Jazbec, Jan Plestenjak, BQL in Kataya (Tangels).

Najbolj predvajana slovenska izvajalka nasploh v 2021 je ponovno Nina Pušlar, ki jo na tem mestu kar nihče ne more doseči.

 

Direktor IPF je po analizi prispelih podatkov predstavil še nekaj drugih podrobnosti, a navsezadnje so vsi prisotni delili enako mnenje: da je zastopanost slovenskih izvajalcev na radijskih postajah še vedno, če že ne vedno bolj, mizerna.

Foto: Tadej Majhenič (razen Nine Pušlar)