40 let prodaje v glasbeni industriji
Vir: Visual Capitalist
Založniški posel je skozi leta doživel kar veliko sprememb.
Bile so vinilke, po tem so zbledele še kasete, ko so svet popolnoma prevzeli kompaktni diski oz. cd-ji, skozi vse te spremembe pa se je vzpenjala glasbena industrija. Dokler je niso digitalno zmotili.
Če pogledamo nazaj na štiri desetletja podatkov o prodaji glasbene industrije v ZDA, je izkušnja fascinantna, saj ne prikazuje le rasti in padcev dobička založniških hiš, temveč tudi enormne premike v tehnologiji in vedenju potrošnikov.
Za določeno starostno skupino uporabnikov so zgodnji spomini na pridobivanje nove glasbe neizogibno povezani s piratstvom. Obisk trgovine in nakup cd-ja ni bil niti del miselnega procesa. Napster, prva svetovna tovrstna storitev, je figurativno preskočila iglo na plošči in končala leta impresivne dobičkonosnosti v snemalni industriji.
Vir: RIAA
Napster je bil izklopljen 2002, a duh je že ušel iz steklenice. Vpliv piratstva na glasbeni posel je bil takojšen in močan. Prodaja, ki je skozi leta doživela impresivno rast, je začela upadati in to se je nadaljevalo naslednjih 15 let.
'Ringtone' doba
Pridobivanje glasbe je bilo tako preprosto kot odpiranje Limewire na namiznem računalniku, medtem pa prenos te nove T-Pain skladbe na telefon ni bila brezhibna izkušnja.
Ta kratka vrzel v tehnologiji - preden so situacijo popolnoma prevzeli pametni telefoni - nam je prinesla obdobje 'zvonenj' oziroma ringtonov. Distribucijo so nadzorovali mobilni operaterji, zato so bile melodije zvoka udoben prehod, da je glasbena industrija prišla na okus za digitalne prihodke. Samo v letu 2008 so vložili več kot milijardo dolarjev prihodkov v industrijo, ki se je že navajala na mračne napovedi.
Čeprav platformi, kot sta Spotify in Pandora, nista nadomestili prihodkov, kot jih je včasih zagotavljala prodaja CD-jev, sta vendarle za rep obrnili dogajanje v panogi. Prvič v tem tisočletju obrnili panožno industrijo. Prvič v tem tisočletju je založniška industrija zabeležila povečanje prihodkov dve zaporedni leti (in verjetno tudi tretje v 2018).
Potrošniki so sicer potrebovali nekaj časa, da so se ogreli za plačilo premium glasbene naročnine, a danes obstaja solidno optimističen pogled. Pretakanje glasbe ali streaming je zdaj najpogostejša oblika formata glasbe v Združenih državah Amerike, RIAA pa poroča, da predstavlja skoraj polovico prihodkov.
Je to konec fizičnega formata?
Mimo so dnevi, ko so ljudje stali v vrsti pred glasbeno trgovino za vročo novo izdajo. Dejansko se je prodaja CD-jev v zadnjem desetletju zmanjšala za 80%! Danes prodaja v fizični obliki predstavlja le 17% prihodkov industrije.
Obstaja ena svetla točka kar zadeva fizični format: vinil. V letu 2017 je prodaja vinilnih plošč dosegla 25-letno rast in se počasi, a stabilno, vrača.