Apple in Spotify bi založbam plačevala manj

Pogodbe, ki jih imajo ponudniki digitalne glasbe sklenjene z založbami, so za slednje vedno pomembnejši vir prihodka. Z rastjo uporabe digitalne glasbe narašča tudi vsota, ki jo ponudniki plačujejo založbam, zato globalni velikani veliko naporov vlagajo v znižanje nadomestil, ki jih plačujejo. Tako je Spotify po dveh letih dosegel dogovor z Universal Music Group, ki mu bo namesto 55 % deleža prihodkov plačeval okoli 50 %. Podobno si želi Apple.

Poglejmo najprej Spotify in kaj pomenijo njegove številke. Za znižanje plačila nadomestil je Universalu obljubil nekaj bonitet, kot je več promocije, in boljši dostop njihove glasbe do uporabnikov. In koliko bo prihranil? Če je 1 % prihodkov Spotifya v letu 2016 znašal 29 milijonov € in se plačilo nadomestil Universalu zmanjša s 55 % prihodkov na 52 %, bo ponudnik glasbe prihranil nekaj manj kot 100 milijonov € na leto. Podobni pogodbi naj bi kmalu podpisali še s Sonyem in Warnerjem. Spotify sicer beleži 140 milijonov mesečno aktivnih uporabnikov, od katerih jih okoli 53 milijonov plačuje naročnino.

Kaj želi doseči Apple?

Konec junija naj bi potekle pogodbe, ki jih ima Apple za storitve Apple Music in iTunes sklenjene z največjimi založbami. V pogajanjih si tudi Apple želi pogojev, ki jih je dosegel Spotify. Zdaj je namreč založbam plačeval 58 % svojih prihodkov. Založbe sodelujejo v pogovorih in imajo posluh za njihove predloge, a si ob enem želijo nadaljevanja promocije iTunsov na ključnih trgih, kar je pomembno orodje za odvračanje uporabnikov od nelegalnih glasbenih vsebin. Apple ima na svojih platformah sicer okoli 27 milijonov uporabnikov.

Vir: Musicbusinessworldwide.com