Debbie Harry o Direktivi: Glasbeniki se morajo boriti proti velikanom kot sta YouTube in Google
Naslovna fotografija: Chris Walter/WireImage
Vir: The Guardian
Nova Direktiva EU o avtorskih pravicah bi določila temeljno pomanjkljivost in zaščitila umetnike pred tem, da jih izkoriščajo.
Leta 2016 sem se pridružila kampanji glasbenikov in drugih ustvarjalcev v boju za to, da ponudniki storitev kot je streaming oz. 'pretakanja videov', kar je YouTube, pošteno plačujejo za glasbo in druge ustvarjalne vsebine, od katerih imajo koristi. Zdaj, leta 2019, smo sicer dosegli velik napredek, a to še ni to.
Foto: Images Press/Getty Images
EU je na robu sprejetja zakona, ki bo znatno izboljšal možnost zagotovljenega poštenega dogovora za uporabo avtorskega glasbenega dela znotraj storitev streaminga, kot je YouTube. Ta zakonodaja, in sicer člen 13 predlagane Direktive o avtorskih pravicah, bi popravila temeljno pomanjkljivost na glasbenem trgu, ki se ji reče 'vrednostna vrzel', kjer pošteni prihodki niso vrnjeni tistim, ki ustvarjajo glasbo na teh platformah.
To bo umetnikom omogočilo, da še naprej ustvarjajo glasbo, ki jo imajo radi ljudje po vsem svetu, a jim je hkrati zagotovljeno, da za digitalne storitve, ki ustvarjajo velike dobičke iz glasbe, od katerih so odvisna podjetja, dobijo plačilo. Ne morejo torej več trditi, da ne nosijo odgovornosti za vsebine.
Kljub pozitivnemu vplivu, ki ga bo imel ta zakon na evropske ustvarjalce, so v zadnjih tednih podjetja, kot sta Google in YouTube, uporabila svojo finančno moč in dosegla lobiranje za zavrnitev prav tega zakona, ki bi pomagal zaščititi našo prihodnost.