Pandora je izgubila 1 milijardo v štirih letih
Ko je Pandora leta 2011 začela kotirati na newyorški borzi, je bila njena delnica vredna 16 dolarjev, podjetje pa 2,6 milijarde. Danes je vrednost podjetja le še tretjino tedanje, delnica pa je vredna vsega 5 dolarjev. Uporabniki odhajajo, oglaševalci ne vstopajo več skozi velika vrata … In kaj ruši enega od najbolj prepoznavnih ponudnikov pretočne glasbe na svetu?
Pandora Internet Radio ali krajše Pandora je svoji osnovni storitvi glasbenega streaminga in samodejnega predlaganja predvajane glasbe letos dodala glasbo na zahtevo. Storitev stane 9,99 $ in ponuja dostop do več kot 40 milijonov skladb in offline poslušanje playlist, ki jih pripravljajo pandorini uredniki. Vpeljava nove storitve pa je tudi edino področje rasti Pandore v letu 2017.
Kaj gre narobe?
Pandorine delnice so 3. novembra strmoglavile za 24,6 % in so bile vredne 5,59 dolarja. Nekaj dni kasneje, 8. novembra, so bile vredne le še 4,90 dolarja. Podjetje je tako danes vredno 1,2 milijardi dolarjev, marca leta 2014 je bilo naprimer ocenjeno na 8 milijard. Podjetje SiriusXM je sicer letos objavilo prevzemno ponudbo, v kateri je za delnico Pandore ponujalo 15 dolarjev oz. 3,4 milijarde za celotno podjetje, a so lastniki ponudbo zavrnili … In danes ima Pandora milijardo dolarjev izgube, ki jo je pridelala v zadnjih štirih letih, kot so ocenili pri portalu MBW. Samo v letošnjem letu so ustvarili 473,6 milijona dolarjev izgube, ki bo do konca leta presegla pol milijarde.
Število uporabnikov pada
Konec septembra je imela Pandora 73,7 milijona uporabnikov, kar je manj kot v začetku leta, in to tudi zaradi umika storitve s trgov Nove Zelandije in Avstralije, kjer je imela 1,1 milijona uporabnikov. Če primerjamo tretje četrtletje lanskega in letošnjega leta, so izgubili 4,2 milijona. Pandora je imela v juniju 2015 78,4 milijona uporabnikov, Spotify pa 75 milijonov. Vas zanima, kje je njen tekmec danes?
Tekmeci po desni
Po ocenah naj bi imel Spotify danes od 180 do 190 milijonov uporabnikov. Zadnje uradne številke s konca junija so zabeležile 140 milijonov, pri čemer vsak mesec pridobijo 10 milijonov novih aktivnih uporabnikov. Niso pa uporabniki edini, ki od Pandore odhajajo h konkurenci. Tja gredo tudi oglaševalci, ki so ji letos namenili bistveno manj oglaševalskega denarja. Edina svetla točka v tretjem četrtletju leta 2017 je rast naročnikov, ki plačujejo 9,9 dolarjev za storitev Pandora Premium. Pretekli mesec bi jo naj uporabljal milijon ljudi. Pandora ima sicer skupaj 5,19 milijona uporabnikov, ki plačujejo za Premium storitev in malo manj obsežno Pandoro Plus.
Transformacija?
Pandora je letos prodala svojo družbo Ticketfly, ki se je ukvarjala s prodajo vstopnic. Kot je povedal generalni direktor Pandore Roger Lynch je letošnje leto leto sprememb in transformacij: »Razmišljamo o ponudbi pametnih zvočnikov, kot tudi o uvedbi klasičnega radijskega programa in podcastov.« Bo to uporabnike odvrnilo od prehajanja h konkurenci?
Povzeto po: musicbusinessworldwide.com