So gledalci v času zaprtih kinodvoran postali novi piratski gledalci?

Organizacija MUSO, ki spremlja nezakonito uporabo glasbe in audiovizualnih vsebin na svetovnem spletu (t. i. piratstvo), je objavila nove podatke, ki odkrivajo trende v t.i. filmskem piratstvu med pandemijo COVID-19, ko je več kot tretjina svetovnega prebivalstva morala ostati doma.

Podatki MUSO so v zadnjem tednu marca razkrili filmsko piratstvo v vseh državah, ki so se zaklenile, podatki za april pa kažejo nadaljevanje tega trenda:

Čeprav ni jasno, ali se bo omenjeni trend nadaljeval ali vrnil na raven pred pandemijo, podatki kažejo na novo občinstvo, ki je piratstvo šele na novo odkrilo.

Film Bloodshot z Vin Dieselom je bil zadnji večji izdani film pred pandemijo, ki je prizadela tudi kinematografe po vsem svetu.  Po mešanih ocenah kritikov so spremenili strategijo izida ter omogočili digitalni ogled in nakup filma s 24. marcem.

Takoj, ko je bil film digitalno zakonito na voljo,  je kakovostna različica pricurljala tudi v piratske 'vode'. MUSO je dan kasneje, torej 25. marca, izmeril več kot 1,2 milijona prenosov s torentov. Veliko več, kot pri kateremkoli filmu v zadnjem času.

Je torej občinstvo, ki je izgubilo kinodvorane, postalo novo piratsko občinstvo?

Upoštevati je treba, da razseljena filmska publika vpliva na povečanje filmskega piratstva med karanteno.

V raziskavi, kako se je med karanteno spremenilo povpraševanje po žanrih, vidimo nekaj zanimivih trendov. Medtem ko se je filmsko piratstvo povečalo v vseh zvrsteh, so se v žanrih, ki so povezani z eskapizmom (grozljivke, družinske, risanke, znanstvena fantastika), pokazali precej bolj konkretni rezultati v primerjavi z dramami ali kriminalkami.

  • povpraševanje po grozljivkah je bilo aprila 235 % v primerjavi s februarjem
  • povpraševanje po družinskih je bilo aprila 180 % v primerjavi s februarjem
  • povpraševanje po kriminalkah je bilo aprila 124 % v primerjavi s februarjem

18. marca so v Veliki Britaniji napovedali zaprtje šol. Pri MUSO so opazili močno povečano povpraševanje po družinskih filmih. Globalno gledano se je nalaganje družinskih filmov s torentov povečalo za 180 % aprila v primerjavi s februarjem.

Ni še jasno, ali se bo novo občinstvo, ki piratsko nalaga s torentov, vrnilo nazaj in bo spet tako, kot pred COVID-19. Vsekakor bodo ključni dejavniki pri ponovnem vzpostavljanju ravni dejavnosti (kamor spada tudi obisk kinodvoran) odvisni od dostopov do vsebin, cen in gospodarstva nasploh.

Vsi ti podatki razkrivajo in odražajo tržne ter globalne razmere v trenutnem času. Omenjeno občinstvo ne spoštuje nujno reklamne strategije in želenih rezultatov imetnikov pravic, vendar pa lahko imetniki pravic, glede na razumevanje občinstva in trenutne trende, izboljšajo ozaveščanje in tržno strategijo.