Štiri desetletja od rojstva zgoščenke in začetka digitalizacije glasbe
Vir: MMC RTV Slo
Digitalizacija glasbe se je začela pred 40 leti s prvimi glasbenimi zgoščenkami, ki so prinesle preobrat v glasbeni industriji. Prve srebrne zgoščenke za prodajo so nastale v nemškem mestu Hannover-Langenhagen.
Zgoščenke so danes že bolj ali manj odslužen nosilec zvoka: njihovemu zatonu je botroval vzpon interneta oziroma piratstva.
Nova rešitev za glasbeno industrijo je po zgoščenkah prišla s pretočnimi storitvami. Te so zdaj že postale merilo za vse v glasbeni industriji, a kljub temu ima 40 let stara zgoščenka tudi danes še vedno svoje zveste kupce, ki se ji ne želijo odpovedati.
Ko so 17. avgusta 1982 v nemški tovarni Polygram v mestu Hannover-Langenhagen zagnali stroje, se je tam začel pisati še en košček glasbene zgodovine. Komercialna proizvodnja zgoščenke se je začela z zgoščenko albuma skupine Abba z naslovom The Visitors.
Tovarna na Emil-Berliner-Strasse, ki nosi ime po izumitelju gramofona, se je do takrat že ukvarjala z drugimi nosilci zvoka, kot so vinilne plošče, in je že veljala za pionirja na tem področju. A čas je pozneje pokazal, da je bila zgoščenka veliko bolj revolucionarna od prejšnjih inovacij na področju snemalnih medijev. Hkrati je v sebi že nosila zametek lastnega propada. Glasbeni format, narejen za potrošnike, je namreč prvič postal digitalen.
Začetek konca fizičnih nosilcev zvoka
Zgoščenke namreč niso prinašale le čistega zvoka brez piskanja, značilnega za glasbene kasete ali pokanja igle v utoru glasbene plošče. Pretvorba pesmi v datoteke z vrsticami številk, sestavljenimi iz enic in ničel, je postavila temelje za glasbo brez fizičnih nosilcev zvoka. Že takrat je bilo le še vprašanje časa, kdaj se bo glasba v glavnem distribuirala prek interneta – kot je to danes s pretočnimi storitvami.
"Zgoščenka je vzpostavila digitalno kulturo," je na kratko opisal kulturolog Ryan Daniel z avstralske univerze Jamesa Cooka.
Celoten članek tukaj: