V poročilu RIAA rast streaminga in vinilna zmaga

Foto: Ranjitsinh Rathod/Getty Images

 

Podatki, ki jih beležijo čez lužo, v Ameriki, in zadevajo tamkajšnjo glasbeno industrijo, še vedno prikazujejo močno digitalno rast, prek 18 % več v prvih šestih mesecih leta 2019 (polletno poročilo RIAA, Združenja ameriške glasbene inndustrije, objavljeno 5. septembra).

Gre za nadaljevanje trenda iz leta 2016, kjer streaming čedalje pogosteje prevladuje in zdaj predstavlja 80 % vseh prihodkov v maloprodaji (5,4 milijarde USD).

Poročilo je pokazalo na rast vseh pretočnih prihodkov - plačane naročnine za 31 % v primerjavi s prejšnjim letom, oglaševanje za 25 % in digitalni in prilagojeni radio za 5 %.

 

Ali je rast naročnin izravnana? Za odgovor je še prezgodaj..

Glasbeni analitiki opazujejo, če se pretočni bum upočasnjuje do na videz neizogibnega končnega platoja. Nekateri znaki kažejo, da je temu tako, vendar je verjetno prezgodaj za končno oceno.

Medtem, ko so skupni pretočni prihodki med leti narasli za 26 % (4,3 milijarde dolarjev), je bilo skupnih naročnikov le 14,2 milijona. V zadnjem poročilu je prvič, da se številke naročnikov pretočnega prenosa v ZDA v zadnjih treh letih niso podvojile, po 129-odstotni medletni rasti hkrati z lansko in 125-odstotni rasti v sredini leta 2017.

 

Plačani naročniki in prihodki od naročnin naraščajo.

Plačane naročnine na storitve, kot sta Spotify in Apple Music (brez ponudb, ki jih podpirajo oglasi ali omejene ponudbe), so znašale približno polovico celotnih prihodkov - 2,9 milijarde USD od skupno 4,3 milijarde USD. To se skoraj popolnoma ujema s 30,4-odstotno medletno rastjo plačljivih naročnikov. Čeprav se mnogi pritožujejo, da zapleti Spotifyja in drugih, da bi z družinskimi in študentskimi načrti privabili več naročnikov, znižujejo povprečni prihodek na uporabnika.

 

Prihodki od CD-jev so pavšalni, kar pomeni, da se zaenkrat dejansko ne zmanjšujejo.

Lani tak čas je število izdelanih CD-jev upadlo za 46,9 %, prodaja pa za 41,5 % v primerjavi s prejšnjim letom - to je bilo nadaljevanje modela, ki je imelo vrh leta 2000. Toda zdaj so številke precej bolj enostavne, z 18,6 milijona odpremljenih enot. za 247,9 milijona dolarjev prihodkov. Ti seštevki so seveda daleč od 13,2 milijarde CD-jev (18,8 milijarde ameriških dolarjev, ki so jih prilagodili inflaciji), ki so jih zaslužili pred skoraj dvema desetletjema, vendar se zdi, da je ugotovitev izhodiščne črte - kako nizka je - videti kot dobra plat modela.

 

Prodaja vinilnih plošč konstantno raste (in dohiteva prihodke CD-jev).

Kljub občutku, da so vinilni zapisi pogosto nišni, lahko kmalu postanejo najbolj donosen fizični format ameriške glasbene industrije. Prodaja vinila je v sredini leta 2019 zrasla za 12,9 % v primerjavi s preteklim letom. Z zasluženimi 224,1 milijoni dolarjev se vinilne plošče lahko spet ujamejo s tem (ali se približajo, recimo, z zgolj 11-odstotno rastjo), tako je format v koraku z največjo prodajo CD-jev prvič po letu 1986, pod pogojem, da prodaja CD-jev ostane nespremenjena. Še več, to se bo zgodilo s približno polovico odpremljenih enot: v prvih šestih mesecih leta 2019 je bilo odposlanih 8,6 milijona vinilnih enot, kar je 26,16 USD povprečnega prihodka od enote - skoraj dvakratno povprečje CD-jev.